Agencje eventowe i event manager

Event manager – czy to praca dla Ciebie?

Praca event managera jest niezwykle ciekawa. Pozwala na poznanie wielu ciekawych ludzi, bycie w interesujących miejscach. Praca jest pełna wyzwań. Jeśli marzy Ci się praca jakoevent manager sprawdź, czy jest to praca dla Ciebie.

Predyspozycje osobowościowe

Niestety nie każdy, kto by chciał być organizatorem eventów, posiada do tego potrzebne cechy charakteru i osobowość. Osoba zajmująca się organizowaniem różnych wydarzeń powinna być kreatywna, pomysłowa, innowacyjna, niebojąca się wyzwań, otwarta na ludzi i zawieranie nowych kontaktów. Osoba na takim stanowisku musi być elastyczna wobec pojawiających się z minuty na minutę sytuacji kryzysowych, czy utrudnień, odporna na stres. To tylko niektóre cechy jakie powinna posiadać osoba na tym stanowisku.

Specyfika zawodu

Dla wielu osób organizowanie eventów to coś fascynującego, ekscytującego. W końcu sprawiamy, że dane wydarzenie odbywa się, uczestniczy w nim wiele osób, którzy się dobrze bawią. Czujemy satysfakcję. Praca na stanowisku even managera wymaga jednak poświęcenia wielu godzin pracy, dużego wysiłku i poświęcenia, by wszystko było zapięte na ostatni guzik. Przygotowanie wydarzenia może zająć kilka tygodni, czy nawet miesięcy.

Jeśli zależy nam na wykonywaniu zawodu managera eventów musimy najpierw zadbać o nasze doświadczenie, bowiem żadna agencja nie zatrudni pracownika bez doświadczenia. Najlepszym rozwiązaniem w tej sytuacji są praktyki, a także staże. Dzięki temu praktykant, czy stażysta będzie miał możliwość poznania pracy organizatora imprez od podstaw. Ważne jest poznanie każdej fazy organizacji wydarzenia.

Wszystko o praktykach

Praktyki są doskonałą możliwością do poznania zawodu od podszewki. Poprzez pracę w branży z doświadczonym zespołem zapoznamy się z samym pojęciem eventu i podstawowych zasad jego organizacji. Praca w agencji wymaga również określonych predyspozycji osobowościowych: praca ta jest czasem ciężka, wymagająca dyscypliny, efektywnego planowania, pracy w zespole. Osoby nie lubiące pracy z innymi raczej się tu nie sprawdzą.

Na początku praktyk należy określić oczywiście zasady panujące w danej firmie, a także zakres obowiązków praktykanta. To pozwoli na uniknięcie niedomówień po obu stronach. Podczas praktyk należy wykazać się zaangażowaniem, inicjatywą, zadawać dużo, ale mądrych pytań, asertywnością, koleżeństwem.

Praktyki takie można podjąć już podczas studiów, gdyż wiadomo, że ze względów finansowych nie każdy może sobie pozwolić na darmowe praktyki po studiach. Jednak pozwoli to nam na start w branży, która nas interesuje.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *